پزشک سرای بلاگ

ساخت وبلاگ

به گزارش حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آقای محبی مردی حدود 35 ساله است که وقتی از او درباره آپاندیس پرسیدیم با وجود اینکه سابقه جراحی آن را داشت، گفت: " آپاندیس بیماریی است لحظه ای با دردی زیاد و بی مانند که وقتی درد بگیرد باید فورا با جراحی برداشته شود چون اگر پاره شود می تواند سلامتی را به خطر بیندازد، اما درکل مثل سرطان و بیماری های دیگر درمان زیادی لازم ندارد."

درواقع برای بیشتر مردم مانند آقای محبی، آپاندیس فقط وقتی متورم می شود و لازم است تا برداشته شود، معنی پیدا می کند و درجواب اینکه می پرسیم سرطان آپاندیس چیست تنها می گویند خداروشکر این سرطان را دیگر نداریم و حد نهایی و خطرناک بیماری آپاندیس ترکیدن و پاره شدن آن است . 

دانستن جزئیات علمی تخصصی اعضای بدن جز برای گروه پزشکان ضرورت ندارد اما دانستن اینکه این عضو به چه درد می خورد و سلامتش چطور باید حفظ شود اطلاعاتی است که هرکسی باید نسبت به آن آگاه باشد. در حقیقت غیر از مردمان عادی، متخصصان هم تا سال های پیش براین باور بودند که بود و نبود آپاندیس در بدن فایده ای ندارد اما هرچه اطلاعات کامل تر شد متخصصان به این نتیجه رسیدند که آپاندیس پناهگاه باکتری های مفید است و درواقع برای باکتری ها و میکروب های سودمند کشتی نوح به حساب می آید.

هنگامی که یک اسهال شدید، مانند اسهال خونی رخ می‌دهد، آپاندیس پناهگاه باکتری‌های مفید روده می‌شود تا از بین نروند. به این ترتیب بعد از بهبودی اسهال، این باکتری‌ها می‌توانند مجددا از پناهگاهشان خارج شوند و فعالیت‌شان را از سر بگیرند.

با وجود این فایده آپاندیس، اما همچنان متخصصان تاکید دارند آپاندیس ملتهب یا عفونی باید فورا با جراحی از بدن خارج شود، زیرا در این حالت، به مرکز تجمع سلول های عفونی و چرکی تبدیل می شود که با پاره شدن می‌تواند سراسر شکم را آلوده کند، حتی عفونت می تواند به خون راه یابد و منجر به سرطان یا حتی مرگ بیمار شود.

آپاندیس سرباز آماده به خدمت بدن

دکتر رضادوست فوق تخصص گوارش، کبد و مجاری صفراوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آپاندیس گفت: آپاندیس یا روده کور یک زائده باریک است که از روده بزرگ منشعب می‌شود و به خاطر ظاهر شبیه کرم آن به نام آپاندیس شناخته می‌شود. این عضو در ناحیه پایین سمت راست شکم قرار گرفته و در حدود ۱۰ سانتیمتر طول و نیم سانتیمتر قطر دارد.

وی ادامه داد : مشابه سایر مسیرهای گوارشی، آپاندیس از یک لایه داخلی مخاطی تشکیل شده که شامل لایه زیر مخاطی، پوشش عضلانی و لایه‌های غشایی اطراف آن است. بر خلاف بخش‌های روده بزرگ، لایه زیر مخاطی آپاندیس از تعداد زیادی بافت‌های غدد لنفاوی تشکیل شده و وجود غدد لنفاوی در این ناحیه نشان می‌دهد که احتمالاً آپاندیس بر خلاف آن چه که به نظر می‌رسد دارای نقشی در سیستم ایمنی بدن و نیز سیستم گوارشی است.

التهابات در کوچه ای بن بست

رضادوست در خصوص علت ایجاد آپاندیس مطرح کرد : هنگامی که آپاندیس دچار انسداد (به دلیل تجمع مواد مدفوع ) می‌شود، باکتری‌ها می‌توانند داخل آن تکثیر شوند که این تکثیر باعث ایجاد چرک در محل می‌شود. در این حالت افزایش فشار ایجاد شده می‌تواند دردناک باشد و رگ‌های خونی موجود در محل را تحت فشار قرار دهد. این گرفتگی کامل، نیازمند عمل اورژانسی است همچنین در صورتی که آپاندیس پاره شود، مواد فاسد شده می‌توانند ناحیه شکم را پر کنند و این مشکل هم به درمان اورژانسی نیاز دارد.

چگونه سرو کله سرطان آپاندیس پیدا می شود؟

با اشاره به این که معمولا افراد زمانی متوجه سرطان آپاندیس می شوند که یا جهت درد آپاندیس به پزشک مراجعه می کنند یا جراح در حین عمل عضوی از بدن ،متوجه سرطانی شدن آپاندیس می شود یا اینکه درعکسبرداری (به منظوری غیر از آپاندیس) تومورها مشاهد شوند، دکتر آگاه فوق تخصص گوارش و کبد در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: هنگامی که اندازه تومور آپاندیس کمتر از 2 سانتی متر باشد، کمتر احتمال دارد که سرطان آپاندیس به دیگر مناطق بدن شیوع پیدا کند، در حالی که وقتی تومور آپاندیس از این اندازه بزرگتر باشد، به درمان های جدی تری برای کنترل آن نیازمندیم.

سرطان آپاندیس هم به سرطان ها اضافه شد

وی در خصوص سرطان آپاندیس گفت: سرطان آپاندیس یکی از بیماری های نادر آپاندیس است . مهم ترین و شایع ترین سرطانی که آپاندیس را درگیر می کند سرطان کارسینوئید است که رشد کند و سلول های هورمون ساز دارد. این سرطان با علائمی مانند گرگرفتگی، داغی و تغییرات فشار خون حدود نیمی از سرطان های آپاندیس را به خود اختصاص می دهد و اغلب در خانم های 40 ساله و بالاتر، شایع است.

گفتنی است این تومورها با رشد کند، به طور خاص در دسته تومورهای خوش خیم و تومورهای بدخیم قرار نمی گیرند و به اعضای دیگر بدن تهاجم نمی کنند .

تومورهایی که بی صدا در آپاندیس لانه می کنند

آگاه با بیان اینکه تومورکارسینوئید در نوک آپاندیس قرارمی گیرد و فرد مبتلا تا زمانی که سرطان به اندام های دیگر سرایت نکند، متوجه سرطان آپاندیس خود نمی شود، عنوان کرد: تومورهایی که هورمون تولید نمی کنند معمولا زمانی که فرد به دلیل آپاندیسسیت جراحی می شود خود را نشان می دهند که با فرستادن به پاتولوژی، کارسینوئید بودن یا نبودن آنها تشخیص داده می شود. اگر این تومورها کوچک و محدود باشند با برداشتن آپاندیس درمان می شوند و در صورتی که قسمتی از روده بزرگ را درگیر کرده باشند برای درمان در جراحی آپاندیس ، آن قسمت از روده بزرگ هم برداشته می شود.

یک عضو و این همه سرطان

وی با اشاره به انواع دیگر سرطان آپاندیس گفت: از جمله انواع دیگر سرطان آپاندیس می توان به تومورهای غیر کارسینوئید (معمولا 20 درصد از سرطان های آپاندیس را به خود اختصاص می دهد و تمایل زیادی به پخش شدن در بدن دارد)، آدنو کارسینوم کولونیک (10 درصد از سرطان آپاندیس را به خود اختصاص می دهد) و پاراگانگیوما اشاره کرد.

این فوق تخصص گوارش و کبد در خصوص سرطان آدنو کارسینوم کولونیک ادامه داد: به نظر می رسد این نوع تومور، شایع ترین نوع سرطان روده بزرگ را تشکیل می دهد. این نوع سرطان آپاندیس معمولا در طی و یا بعد از عمل جراحی آپاندیس مشخص می شود و می تواند عوارضی مانند درد و ورم شکم، از دست دادن اشتها و تهوع و استفراغ، یبوست، اسهال، ناتوانی در دفع گازها و تب داشته باشد .

درمان به قیمت از دست دادن قسمتی از بدن

درمان سرطان آپاندیس به عوامل مختلفی از جمله وضعیت سلامتی بیمار، اندازه و محل تومور، درگیری غدد لنفاوی و یا گسترش سرطان به سایر اندام ها بستگی دارد. آگاه درمان سرطان آپاندیس را تاحدودی مانند درمان سایر سرطان ها دانست و اظهار داشت: تومور های زیر 5/1 سانتی متر معمولا خود به خود بهبود پیدا می کنند اما تومورهای بالای 2 سانتی متر توسط عمل جراحی که اولین و رایج ترین روش درمان سرطان آپاندیس است، برداشته می شوند. طی این عمل علاوه بر برداشتن آپاندیس، ممکن است مقدار کمی از روده بزرگ و رگ های خونی و غدد لنفاوی در نزدیکی آن و اگر سرطان پیشرفته تر باشد، مقدار بیشتری از روده بزرگ و اعضای اطراف آن برداشته می شود.

وی درپایان درباره درمان دیگر این نوع سرطان ادامه داد: شیمی درمانی صفاقی، غیر از شیمی درمانی سیستمیک که از طریق تزریق وارد خون می شود مستقیما بر شکم متمرکز است و بعد از جراحی ،جهت نابود کردن سلول های سرطانی باقیمانده در خارج از آپاندیس توصیه می شود.

بنابراین جدی گرفتن دردهای کوچک بخصوص در ناحیه شکمی و مراجعه به موقع به پزشک و سرسری نگرفتن نسخه های درمانی در جلوگیری از این بیماری هرچند نادرتوصیه می شود تا علاوه بر حفظ سلامتی، زندگی به خود و اطرافیانمان تلخ نشود. 

گزارش از محیامعصومی

انتهای پیام/

- - , .

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 58 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 23:21


به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛   سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان کشور عصر امروز در مراسم سخنرانی در مجتمع خیریه امام علی بن ابی طالب با اشاره به عزت فرزندان یتیم اظهار داشت: پدر من با یتیمی بزرگ شد و با وجود سختی در زندگی اش جز ابعاد موفق جامعه بود و دنیا یکی از بدی هایش این است که انسان عزیزی را از دست می دهد و در عین حال ما باید راضی به تقدیر الهی باشیم و از سختی ها نترسیم زیرا در این سختی ها افراد رشد می کنند. 

وی بیان کرد: با نگاهی گذرا به مسئولین کشورمان همگی در دوران جنگ و دل سختی رشد کردند و هم اکنون در حال خدمتگذاری به کشورشان هستند و سایه شان آنقدر سنگین است که فعالیت های بزرگی در سطح ملی دارند و امیدوارم که توفیقاتشان در سطح استان بیشتر شود.  

وزیر بهداشت با بیان اینکه بچه ها باید یاد بگیرند کارهای خوب انجام دهند افزود: آن زمانی که مجرمان بعثی به این سرزمین حمله کردند کمتر کسی فکر می کرد که رزمندگان اسلام بتوانند این سرزمین را پس بگیرند پس ما باید خدا را باور کنیم و خداوند فرزندان یتیم را بیشتر از هر کسی دوست دارد زیرا او قادر و توانا بوده و به هر کسی که بخواهد عزت می دهد.  

هاشمی ابراز داشت: آن چه که انتظار می رود این است که جمهوری اسلامی درمسائل رفاهی خوب عمل کند و جنگ تحمیلی استان خوزستان را تخریب کرد و مردمان این سرزمین آسیب فراوانی دیدند و جنگ باعث شد یک عقب ماندگی در کشور به وجود آید. 

وی ادامه داد: جنگ اوضاع را بدتر کرد و تحریم ها سبب شد تا افراد در شرایط سخت رشد کنند و من معتقدم که اگر ما بهتر از این عمل می کردیم دیگر نیازی به نورآوران در این سرزمین نبود و من امیدوارم در حوزه سلامت طی سال های آینده این وضع را جبران کنیم.  

هاشمی تشریح کرد: مناطق آبادان و خرمشهر به هزار تخت بیمارستان نیاز دارند و این منطقه در آینده تحت پوشش پایگاه های بهداشت قرار می گیرند و پرونده الکترونیک سلامت در کل شهرهای آبادان و خرمشهر احیا می شود. 

وزیر بهداشت تاکید کرد: اشتغال و سرمایه گذاری در این منطقه سبب پیشرفت می شود و من تردید ندارم که مسئولین در این کشور و منطقه در جهت توسعه شهرهای آبادان و خرمشهر اقدامات لازم را انجام می دهند تا این مناطق به سرعت پیشرفت کنند.  

هاشمی اظهار کرد: ما باید فرصت های پیشرفت را از بچه های بااستعداد این منطقه نگریم و با افزایش پویایی این منطقه را بیشتر کرده و مسئولین با حضورشان دراین مناطق سبب شوند تا شهرهای آبادان و خرمشهر به روزهای اوج خود برگردند. 

هاشمی متذکر شد:سازمان منطقه آزاد اروند کمک بزرگی در حوزه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش کرده است و من امیدوارم مسئولین با کمک و همراهی یکدیگر به فکر پیشرفت این مناطق باشند. 

وی ادامه داد: من شهادت می دهم که همه اعضای دولت اگر در این شغل و منصب نبودند آرامشی دو چندان داشتند و این عزیزان خودشان را وام دار شهدا، ایثارگران و مردم عزیز این مرز و بوم می دانند.  

وی در پایان گفت: من امیدوارم بچه ها با رعایت این مسائل بهداشتی و درس خواندن بزرگ و باسواد شوند و با رعایت اخلاق بتوانند در آینده سکاندار کشورشان شوند.  

ویزیت سه هراز نفر به وسیله تیم اعزامی وزارت بهداشت و درمان 

در ادامه این مراسم البو غبیش مسئول روابط عمومی مجتمع خیریه گفت: از سال 93 این مجتمع برای فرزندان یتیم و خانواده هایشان گامی بزرگی برای برطرف کردن مشکلات درمانی و مسائل اشتغالشان ایجاد کرده و با کمک تیم های اعزامی از وزارت بهداشت و بنیاد خیریه نورآوران سلامت ویزیت رایگان این عزیزان انجام شده است.  

وی بیان کرد: سه هزار نفر جمعیت امام علی بن ابی طالب تحت وزیت نورآوران سلامت قرار گرفته که از این تعداد هزار و 560 نفر ویزت چشم، 1500 عمل چشم آب مروارید 630 مورد عمل جراحی 201 نفر ویزیت دندانپزشکی و برای 461 نفر عینک سفارش داده شده است.  

وی در پایان گفت: من از وزیر بهداشت برای تجهیز درمانگاه این مرکز درخواست کمک می کنم و من قاطعانه امیدوارم که وزیر بهداشت و تیم نورآوران سلامت ما را در این امر مهم و خیرخواهانه تنها نگذارند.  

انتهای پیام/

- - , .

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 122 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 22:20

به گزارش حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛در طی مسیر نور درخشان خورشید همانند قطب‌نمایی برای ما بود و این نور از پشت نخل‌های ایستاده بر فراز ابوشانک کمونه می‌زد به دنبال منبع نور رفتیم که در این هنگام کاروان نورآوران سلامت را دیدیم. در این کاروان تعدادی پزشک متخصص و متعهد با نیت خالص و خداپسندانه به ویزیت رایگان مردم این دیار می‌پرداختند.

اهالی ابوشانک شاید هیچ وقت در ذهنشان خطور نمی‌کرد که روزی بتوانند به راحتی هر چه تمام‌تر خود را به پزشک متخصصی برسانند و با سرعت بالایی اقدامات درمانی‌شان انجام شود.

پزشکان طرح نورآوران سلامت زندگی، مطب و خانواده‌های خود را رها کرده و در مناطق محروم و دورافتاده برای افزایش خیر و برکت زندگی‌شان و همچنین برای ذخیره پوشه آخرتشان به این مکان‌ها آمده و بیماران بسیاری را در طول روز معاینه و درمان می‌کنند.

در سفر به مرکز نورآوران سلامت ابوشانک در چهره پزشکان متخصص جز خیر و تلاش و کوشش و جدیت چیزی وجود ندارد و این پزشکان خستگی‌ناپذیر تا زمانی که بیماران در مرکز حضور داشته باشند کرکره مطب خود را پایین نمی‌کشند.

این پزشکان مقاومت و امیدشان همانند نخل‌‌های ایستاده بسیار بالا و مستحکم بوده و این عزیزان دعای خیر مردم این مرز و بوم را به عنوان سوغاتی برای خانواده‌هایشان می‌برند.

منطقه ابوشانک با اینکه یک مکان خشک و محروم است اما این محل با حضور گرم پزشکان نورآوران سلامت سبب به وجود آمدن رنگ شادی و نشاط و همچنین سرسبزی در دل‌های مردم این دیار می‌شود.

هنگامی که عصرهنگام مردم برای استراحت به خانه‌هایشان می‌روند این پزشکان در حال مداوای بیماران بوده و با امید و روحیه قوی به کار طبابت می‌پردازند.

وزیر بهداشت خود را از این کار خداپسندانه عقب نگذاشته و با سر زدن به این مراکز و معاینه بیماران خود را در این کار خیر سهیم کرده است.

روستای ابوشانک در 15 کیلومتری شهر آبادان از توابع استان خوزستان است که نخل‌های سر به فلک کشیده این دیار مقاومت و ایستادگی بالای مردم چه در این زمان و چه در زمان هشت سال دفاع مقدس را به مسافرین و توریست‌ها به خوبی نشان می‌دهند.

با آنکه سفر ما به پایان رسید اما تلاش و کار طبابت پزشکان نورآوران هیچ گاه تمام نمی‌شود و این عزیزان با نیت فی سبیل‌الله و همچنین خدمت به مردم از هیچ کاری دریغ نمی‌ورزند.

ما غروب آفتاب را از میان نخل‌های ابوشانک مشاهده می‌کنیم و این در حالی است که ماشین‌مان جاده سفر را به پایان می‌برد.

انتهای پیام/

- - , .

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 62 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 22:20

وام تحصیلی و وام ضروری تا پایان سال به دانشجویان پرداخت می شود - پرداخت 65 میلیارد تومان وام شهریه نیم سال اول تحصیلی

معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه 65 میلیارد تومان وام شهریه برای نیم سال اول تحصیلی پرداخت شده است، گفت‌: تعهد می کنیم وام های تحصیلی و ضروری را تاقبل سال جدید به دانشجویان پرداخت کنیم.  

تقی زاده معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ثبت نام وام‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها از ۱۷ بهمن آغاز شده است و تا ۱۹ اسفندماه ۹۴ ادامه دارد و تعهد می کنیم که وام تحصیلی و وام ضروری را تا قبل سال جدید پرداخت کنیم، برهمین اساس در حال مکانیزه کردن مراحل پرداخت وام هستیم تا در کمترین زمان وام دراختیار دانشجویان قرار گیرد.

معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درخصوص مبلغ وام شهریه ای که درنیم سال اول پرداخت شده است، اظهار داشت: مبلغ وام شهریه‌ای که نیم سال قبل برای تمام دانشجویان شهریه پرداز پراخت شده ۶۵۰ میلیارد ریال بوده که برای نیم سال دوم نیز همین مقدار لحاظ شده است.

وی در پایان یادآور شد : درخواست ما از دانشجویان این است که بعد از اعلام دانشگاه‌ها نسبت به ثبت نام اقدام کنند، تا ما بتوانیم هر چه زودتر این وام را در اختیار دانشجویان قرار دهیم.همچنین برای اینکه مشکلی در روند پرداخت وا‌ها ایجاد نشود، شماره حسابی که به دانشگاه‌ها اعلام می کنند، شماره حساب راکد نباشد، چراکه برخی مواقع دانشجو ثبت نام می کند و شماره حساب می دهد اما به علت راکد بودن شماره حساب، وام برگشت می‌خورد و این مساله در پرداخت وام خلل ایجاد می کند.  

انتهای پیام/

اخبار مرتبط با   :

                                           

وام , تسهیلات , اول , برای , بیان , تعهد , تومان , جدید , دانشجویان , دانشجویی , رفاه , سال , سال جدید , شده , شهریه , صندوق , میلیارد , نیم , های , پایان , پرداخت , کنیم ,

- - , .

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 40 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 22:20

هشدارهایی برای استفاده از سبزیجات بسته بندی شده

این سبزیهای بسته بندی شده معمولاً کاملاً شسته می شوند ( برخی بسته بندیها ادعا دارند که محتویات آنها سه بار شسته شده ) و کمی هم مایع ضدعفونی کننده استفاده شده است.

اگر محصول آلوده به باکتریهای بیماریزا باشد این شستشو تاثیر چندانی ندارد.جری باراک Jeri Barak دستیار استاد پاتولوژی گیاهی و عضو اجرایی انستیتو تحقیقات غذادر دانشگاه ویسکانسین- مدیسون می گوید:لیستریامعمولاً در خاک وجود دارد و اسفناج معمولاً در تماس با خاک رشد می کند."  لیستریا مانند سالمونلا Salmonella (سالمونلا عامل یکی از شایع‌ترین مسمومیت‌های غذایی می‌باشد و با پختن غذا از بین می‌رود) و E. coli  ( نوعی باسیل گرم منفی است که موجب مسمویت غذایی و اسهال می‌شوند) با شسته شدن از بین نمی ورد حتی اگر تمام گل و لای سبریجاب نیز شسته شود.

 دلیل اینکه این موضوع خصوصاً در مورد سبزیجات بسته بندی مورد توجه است  این است که معمولاً این بسته بندی ها شامل سبزیجات خیلی جوان و یا میکرو گرینها (میكروگرین ها microgreens اَشكال كوچكی از انواع گیاهان خوراكی شامل سبزیجات ، گیاهان دارویی (herb) و نظایر آنها می باشند. میكروگرین ها را به عنوان تقویت كنندۀ طعم غذاها در رستوران های سطح بالا بكار می گیرند تا علاوه بر لذیذ ساختن غذاها به آنان ظاهری مطلوب و دلپذیر ببخشند. میكروگرین ها مازاد بر اینكه دارای طعم مطبوع و ظاهر دلنشین هستند، غالباً سرشار از عناصر غذایی گوناگون می باشند) هستند که خطر بیشتری برای آلودگی دارند.

او می گوید: آمار نشان داده که باکتری ها (مثل سالمونلا و ای کولای) می تواند از طریق خراشهایی که در هنگام خورد کردن سبزیجات برای بسته بندی ایجاد می شود داخل آنها شده و حتی مسافتی را نیز در طول گیاه طی کرده و به برگها برسند. اما سبزیجاتی را که خودتان می خرید، معمولا در هنگام مصرف قسمتی از گیاه را که نزدیک به محل برداشت می باشد را جدا می کنید و در واقع میکروب های محل برداشت را حذف می کنید.

علاوه بر حضور میکروب ها بر روی برگهای جوان مراحل بین برداشت، شستشو ، آماده سازی و ارسال بسته بندی ها به فروشگاهها وجود دارد که فرصت بیشتری را برای آلودگی در طی این مسیر فراهم می آورد. بسیاری از بسته ها محتوی بیش از یک نوع سبزیجات هستند بعنوان مثال یک دسته اسفناج آلوده می تواند باکتری را به بسته سبزیجات مخلوط منتقل کند و همچنین بسته ای را هم که حاوی اسنفاج خالی است نیز آلوده کند. محققان همچنین فضای داخلی بسته ها را نیز مورد بررسی قرار داده اند که می تواند به پرورش و رشد باکتری کمک کند.

باراک می گوید: علاوه براین بعید نیست که  سبزیجات ارگانیک نیز سبب بیماری شما شود. " ممکن است یک تصور غلط وجود داشته باشد که سبزیجات ارگانیک به احتمال کمتری موجب بیماری خواهند شد اما هیچ اطلاعاتی این نتایج را که محصولات ارگانیک با احتمال کمتر یا بیشتر پاتوژن(عامل بیماری زا) ای کولای را دارند وجود ندارد."

شواهد نشان میدهد که خطرات بهداشتی ناشی از صنعت چند میلیارد دلاری سبزیجات بسته بندی در حال رشد و افزایش است. چرا که مردم بیش از گذشته سبزیجات و بخصوص سبزیجات خام مصرف می کنند. اما بسیاری از کارشناسان و متخصصین هنوز هم به طور قطع، استفاده نکردن از سبزیجات بسته بندی شده را به شما پیشنهاد نمی دهند.اگر خوردن این سبزیجات بسته بندی شما را بیمار نمی کند، پس شما خوش شانس هستید خصوصاً اگر شما جزء زنان باردار؛ نوزادان، افراد بالای 65 سال و کسانی که نقص سیستم ایمنی دارند نباشید.

پس بهترین گزینه این است که از سبزیجات کاملاً رسیده ، غیر بسته بندی استفاده کرده و برگهای آنها را کاملاً بشویید.

انتهای پیام/

- - , .

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 57 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 19:25

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ موزیکی از بهترین میوه هایی است که باید صبح ها و دروعده صبحانه مصرف شود اما در بررسی های دقیق تر نشان داده شده است که  خوردن موز به عنوان صبحانه به تنهایی کافی نیست زیرا یک میوه تقریبا اسیدی است و فقط 25 درصد آن قند است.

موز به عنوان یک منبع غنی از پتاسیم، منیزیم و فیبر شناخته شده است،علاوه بر اینها درموز قند نیز وجود  دارد و مانند این یک شیرین کننده‌ی طبیعی است که باعث می شود سطح قندخون در بدن تغییر کند. در ابتدا با مصرف موز احساس خوبی خواهد داشت اما به زودی احساس خستگی و گرسنگی می کنید .

گفتنی است؛ هرگز نباید موز را بلافاصله پس از غذا موز مصرف کنید زیرا دوباره هم میل به غذاخوردن را در شما به وجود می آورد هم احساس خستگی خواهید کرد. اما خیلی ها موز دوست دارند و با این شنیدن این یافته ها احساس نارحتی و نگرانی پیدا می کنند اما لازم نیست  نگران باشید و برای همیشه استفاده از موز را کنار بگذارید ما برای استفاده موز راه حلی را به شما پیشنهاد می دهیم.

برای آنکه مصرف موز این عوارض را نداشته باشد بهتر است موز را به همراه یک  چربی سالم یا چاشنی های غذایی مصرف کنید تا کمک  کند که اسید موجود در موز خنثی شود و سرعت متابولیسم قند بدنتان کاهش پیدا کند و بتوان با مصرف موز از فواید پتاسیم، فیبر و منیزیم موجود در موز استفاده کنیم بدون آنکه قند درون آن ضرری به بدنتان برساند.

خوردن موزدر وعده صبحانه همراه کره بادام زمینی و یا دارچین می تواند قندخون را کاهش دهد و احساس کسالت و خستگی را از بین ببرد.

انتهای پیام/

- - , .

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 43 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 19:25

افزایش مصرف ماده مخدر -گل- در بین برخی دانشجویان

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر از افزایش مصرف ماده مخدر «گل» در میان برخی دانشجویان خبر داد.  

علیرضا جزینی قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به افزایش مصرف ماده مخدر «گل» در میان دانشجویان گفت: متاسفانه مواد صنعتی و روان گردان مصرف بالایی دارد که ماده مخدر «گل» در صدر مصرف است.

وی با بیان اینکه مصرف این ماده در بین دانشجویان رواج زیادی دارد، ادامه داد: این باور غلطی است که بین دانشجویان تبلیغ شده است که مصرف ماده مخدر «گل» اعتیاد آور نیست. 

وی بیان کرد : در هر مقطعی که تعداد دانشجویان بیشتر باشد، مصرف نیز بیشتر اتفاق می افتد.بنابراین با توجه به این مساله که تعداد دانشجویان کارشناسی بیشتر است، به تب مصرف در این مقطع نیز بیشتر است. با توجه به خسارت های این ماده مخدر و روان گردان هایی که وجود دارد معتقدیم که باید بحث آموزش و آگاه سازی بین دانشجویان و دانشگاهیان ترویج یابد.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان با اشاره به اقدامات این ستاد برای پیشگیری از این موضوع گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر با هدف همكاری‌های مشترک در ‏زمینه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، با دانشگاه های تحت پوشش وزارتخانه های مختلف از جمله وزارت علوم، بهداشت ، و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های خصوصی تفاهم نامه های همکاری متعددی را برای جلوگیری از این امر امضا می کند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط با   :

                                   

مواد مخدر , افزایش , بین , خبر , دانشجویان , در , ستاد , ستاد مبارزه با مواد مخدر , ماده , ماده مخدر , مبارزه , مبارزه با , مبارزه با مواد مخدر , مخدر , مصرف , مقام , مواد , میان ,

- - , .

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 67 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:20

کمبود 500 تخت بیمارستانی در استان خوزستان- پرونده الکترونیکی برای مردم استان تشکیل می شود

وزیر بهداشت با بیان اینکه این استان تعداد 500 تخت بیمارستانی نیاز دارد افزود: این استان به تعدادی پزشک بورسیه در حوزه بهداشت نیازمند است و پایگاه‌های بهداشتی و درمانی برای همه مردم پرونده الکترونیکی سلامت را تشکیل می‌دهد.  

به گزارش حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی کشور در حاشیه افتتاح کلینیک تخصصی آیت‌الله طالقانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش سلامت و درمان استان خوزستان اظهار داشت: برنامه‌های حوزه سلامت و درمان استان خوزستان با کمک منطقه آزاد اروند به خوبی در حال توسعه بوده و همچنین زیرساخت‌های درمان اعم از نوسازی تخت‌های بیمارستانی با سرعت خوبی در حال انجام است.

وی بیان کرد: بنیاد جانبازان و مستضعفین تعداد 200 تخت خواب‌های بیمارستانی به این استان هدیه دادند و همچنین اورژانس بیمارستان طی این مدت کاملا نوسازی و همچنین تخت‌های بیمارستان و اتاق‌های عمل جراحی نوسازی شدند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه این استان تعداد 500 تخت بیمارستانی نیاز دارد افزود: این استان به تعدادی پزشک بورسیه در حوزه بهداشت نیازمند است و پایگاه‌های بهداشتی و درمانی به تدریج برای همه مردم پرونده الکترونیکی سلامت را تشکیل می‌دهد.

وی در پایان گفت: در کل افق آینده بسیار امیدبخش بوده و قرار است نوسازی شهرهای بصره و عماره به زودی انجام شود.

گفتنی است وزیر بهداشت از پروژه بیمارستان فوق تخصصی 220 تخت خوابی آیت‌الله طالقانی بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط با   :

                                                     

سلامت , 500 , است , استان , الکترونیکی , این , برای , برای همه , بهداشت , بهداشتی , بورسیه , بیان , بیمارستانی , تخت , تشکیل , تعداد , حوزه , دارد , در , در استان , درمانی , مردم , نیاز , نیازمند , همه , پرونده , پزشک ,

- - , .

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 57 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:19

وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم درگفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دومین جلسه شورای توسعه پژوهش و فناوری علوم انسانی با حضور روسای پژوهشگاه ها و دانشگاه های مرتبط با این حوزه برگزار شده و قرار است برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را اجرا کنیم.

وی افزود: : در این شورا مراکز پژوهشی و دانشگاه های مرتبط با حوزه علوم انسانی برنامه های راهبردی خود را ارائه می کنند و پس از ارائه این برنامه ها قرار است یک برنامه جامع و کامل توسط شورا در حوزه علوم انسانی تدوین شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم بیان کرد : مراکز پژوهشی علوم انسانی باید تخصصی شوند و برنامه این شورا تخصصی کردن این مراکز است که براین اساس هریک از مراکز پژوهشی باید در زمینه خاصی فعالیت کنند این درحالی است که اکنون مراکز پژوهشی علوم انسانی در زمینه های مختلف فعالیت می کنند.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: این برنامه قرار است از موازی کاری ها در حوزه پژوهش علوم انسانی جلوگیری کرده و میان مراکز همپوشانی هایی را ایجاد کند.

وی در پایان اظهار داشت:. یکی از اساسی ترین چالش های حوزه علوم انسانی مربوط به پژوهش و توسعه فناوری در این حوزه است که وزارت علوم برای رفع این چالش اقدام به تشکیل شورای توسعه پژوهش و فناوری علوم انسانی کرده است.

انتهای پیام/

- - , .

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 50 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:19

کمبود 500 تخت بیمارستانی در استان خوزستان- پرونده الکترونیکی برای مردم ایران تشکیل می شود

وزیر بهداشت با بیان اینکه این استان تعداد 500 تخت بیمارستانی نیاز دارد افزود: این استان به تعدادی پزشک بورسیه در حوزه بهداشت نیازمند است و پایگاه‌های بهداشتی و درمانی برای همه مردم پرونده الکترونیکی سلامت را تشکیل می‌دهد.  

به گزارش حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی کشور در حاشیه افتتاح کلینیک تخصصی آیت‌الله طالقانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش سلامت و درمان استان خوزستان اظهار داشت: برنامه‌های حوزه سلامت و درمان استان خوزستان با کمک منطقه آزاد اروند به خوبی در حال توسعه بوده و همچنین زیرساخت‌های درمان اعم از نوسازی تخت‌های بیمارستانی با سرعت خوبی در حال انجام است.

وی بیان کرد: بنیاد جانبازان و مستضعفین تعداد 200 تخت خواب‌های بیمارستانی به این استان هدیه دادند و همچنین اورژانس بیمارستان طی این مدت کاملا نوسازی و همچنین تخت‌های بیمارستان و اتاق‌های عمل جراحی نوسازی شدند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه این استان تعداد 500 تخت بیمارستانی نیاز دارد افزود: این استان به تعدادی پزشک بورسیه در حوزه بهداشت نیازمند است و پایگاه‌های بهداشتی و درمانی به تدریج برای همه مردم پرونده الکترونیکی سلامت را تشکیل می‌دهد.

وی در پایان گفت: در کل افق آینده بسیار امیدبخش بوده و قرار است نوسازی شهرهای بصره و عماره به زودی انجام شود.

گفتنی است وزیر بهداشت از پروژه بیمارستان فوق تخصصی 220 تخت خوابی آیت‌الله طالقانی نیز بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط با   :

                                                         

سلامت , ایران , 500 , است , استان , الکترونیکی , این , برای , برای همه , بهداشت , بهداشتی , بورسیه , بیان , بیمارستانی , تخت , تشکیل , تعداد , حوزه , دارد , در , در استان , درمانی , مردم , مردم ایران , نیاز , نیازمند , همه , پرونده , پزشک ,

- - , .

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 57 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:19

جای خالی متخصصین در معضل ریزگردها- تجمیع بیمه ها جلوی هزینه های اضافی را می گیرد

وزیر بهداشت گفت: در باب مسئله ریزگردها مسئولین باید به تربیت بیشتر پزشک متخصص ریه و تجهیز بیمارستان‌های کشور به تخت‌های بیمارستانی همت بورزند.  

به گزارش حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به عنوان طرح نورآورن سلامت اظهار داشت: این بنیاد خیریه حدود پنج سال قبل به طور رسمی کار خودش را شروع کرده است و در دو منطقه شرق و جنوب در مناطق محروم و دورافتاده استان فعالیت می‌کند و هر سه ماه یک بار خدمات پزشکی دندان و بینایی‌سنجی به طور کاملا رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: حضور افراد در این طرح به صورت داوطلبانه است و برای ویزیت بیماران هیچ دستمزدی نمی‌گیرند و همچنین تا الان بالغ بر 50 هزار ویزیت صورت گرفته است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه من به دنبال به سرانجام رسیدن طرح تجمیع بیمه‌ها هستم، افزود: یکی از کارهای مهم حوزه سلامت، بخش درمان و کنترل هزینه‌های مراقبت از بیماران است و این طرح از پول بیت‌المال محافظت کرده و جلوی هزینه‌های اضافی را می‌گیرد.

وی ابراز داشت: ‌در بخش مسئله ریزگردها ما باید با مردم صادق باشیم زیرا یکی از دلایل بروز این ریزگردها مربوط به خارج از مرزهای ما است و این ریزگردها به خاطر شرایط خاص منطقه اتفاق می‌افتد اما آن چیزی که مربوط به خودمان می شود این است که سازمان‌های محیط زیست و دیگر ارگان‌های ذیربط با همکاری و همیاری یکدیگر باید شرایط کشور را در زمینه پیشگیری و مقابله با این پدیده ایجاد کنیم.

هاشمی ادامه داد: ما در بخش مسئله ریزگردها باید به فکر تربیت متخصصین ریه و ایجاد تخت‌های بیمارستانی باشیم و تمام واقعیت‌ها و مشکلات این مسئله را به صورت صادقانه با مردم در میان بگذاریم.

وی در پایان گفت: طرح نورآوران با توجه به باورهای مردم و همچنین سنت دیرینه انجام کار خیر به خوبی صورت می‌پذیرد و این طرح با تلاش همکاران ما حتما گسترش می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط با   :

                                             

بیمه , اضافی , باب , باید , بهداشت , بیشتر , بیمارستانی , تجهیز , تربیت , جلوی , خالی , در , ریزگردها , ریه , متخصص , مسئله , مسئولین , معضل , های , هزینه , همت , پزشک , کشور ,

- - , .

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 83 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:57

بدهی میلیاردی آموزش و پرورش به مدارس آموزش از راه دور

گرد رییس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: متاسفانه تاکنون پانزده و نیم میلیارد تومان به مدارس آموزش از راه دور از سوی آموزش و پرورش پرداخت نشده و به عنوان بدهی آموزش و پرورش به این مدارس به حساب می آید.

وی افزود : این بدهی در ابتدا 17 میلیارد تومان بوده که با کمک تعدادی از استان‌ها یک و نیم میلیارد تومان آن به موسسات پرداخت شده است و همچنان از این مدارس خواسته ایم که در زمینه ارائه آموزش ما را همراهی کنند تا بعد از تامین بوجه لازم مابقی بدهی‌ها هم تسویه شود.

درصورت تامین نشدن اعتبار شير مدارس قطع می‌شود.

منصور مجاوری مشاور اجرایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش گفت:از محل هدفمندی یارانه‌ها ۴۰۰ میلیارد تومان برای توزیع شیر در مدارس باید در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گرفت ولی تا به امروز علی رغم مکاتبات متعدد و پیگیری ها ، حتی یک ریال نیز در اختیار این وزارتخانه قرار نگرفته است. در صورتی که اعتبار مربوطه تامین نشود، آموزش و پرورش به منظور جلوگیری از ایجاد تعهد مازاد بر اعتبار ، مجبور به قطع شیر مدارس است.

وی افزود:‌ تاکنون 505 میلیون پاکت شیر و به طور میانگین در 37 نوبت در مدارس دولتی و غیر دولتی سراسر کشور و در تمامی دوره‌های تحصیلی توزیع شده است.

تعطیل شدن زنگ ورزش مدارس تهران برای آلودگی

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت :  آلودگی هوا، زنگ ورزش در روزهای دوشنبه و سه شنبه 26 و 27 بهمن ماه در تمامی مدارس تهران را به تعطیلی کشاند.

520 هزار نفر تحت پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار گرفتند

علی باقرزاده رییس سازمان نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال 520 هزار نفر تحت پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار گرفتند و حدود24 هزار نفر از آنها اتباع خارجی هستند و 25 هزار نفر از آنها در گروه سنی کمتر از 20 سال هستند و 280 نفر از آن‌ها بی‌سواد مطلق بودند که ثبت‌نام شدند و اگر در آزمون پایانی موفق شوند، با سواد قلمداد می‌شوند و در این آزمون معمولاً 10 الی 15 درصد از افراد ریزش پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: بی‌سوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال به کمتر از 5 درصد رسیده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق‌تر، مشروط به این که ورودی جدیدی به این افراد اضافه نشود، حدود یک میلیون و 350 هزار نفر باقی مانده را نیز به حداقل ممکن برسانیم.

آموزش از راه دور تنها با 200 هزار تومان

گرد معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بسته به شرایط استان‌ها و تعداد واحدهای درسی، از دانش آموزانی که در مدارس آموزش از راه دور ثبت نام کرده اند، مبالغی دریافت می‌شود که به ازای هر واحد درسی از 5هزار تا 11 هزار تومان علاوه بر شهریه ثابت در نظر گرفته ایم و درواقع به طور میانگین در یک نیم سال از 150 هزار تومان تا 200هزار تومان(مجموع شهریه ثابت و متغیر) برای تحصیل گرفته می‌شود.

صدور مجوز اولین مدرسه آموزش از راه دور خیریه

گرد رئیس سازمان مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: اخیرا مجوز راه‌اندازی اولین مدرسه آموزش از راه دور خیریه کشور برای استان سنندج صادر شده است. با توجه به اینکه مدارس آموزش از راه دور به صورت غیر دولتی هستند، این اقدام بسیار می‌تواند در فراهم کردن امکان تحصیل برای همه دانش‌آموزان کشور فراهم شود. امیدواریم در توسعه آموزش از راه دور خیرین بیش از این کمک کنند. 

نظام تضمین کیفیت آموزشی مدارس غیردولتی تدوین می‌شود

گرد رییس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش گفت: یکی از سیاست‌های جدی ما در خصوص ارزیابی مدارس غیردولتی، تضمین کیفیت آموزشی است و این یکی از رویکردهای جدید است که فقط نظارت بر مبنای شهریه و مسائل مالی مدارس نباشد.

وی ادامه داد: باید با توجه به تصویب دستورالعمل نظارت جامع در شورای نظارت مرکزی سازمان مدارس غیردولتی، نظارت تکمیلی داشته باشیم و این نظارت در بخش فرآیندی نیز، در طول سال تحصیلی صورت بگیرد همچنین در این بخش از نظارت‌ها، نیازمند این هستیم که ارزیاب‌های آموزشی را به صورت تخصصی آموزش دهیم.

بازدید وزیر آموزش و پرورش از دستاوردهای انقلاب اسلامی

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش از غرفه‌های متفاوت نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در دبیرستان ابوعلی سینا باز جمله غرفه تاریخ و تاریک با هدف حکومت دست نشانده پنجاه ساله پهلوی ، غرفه تهران در آیینه انقلاب با معرفی قیام‌های مردم از سال 42 تا 57 و.. بازدید کرد.

فعالیت 3هزار و500 نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در کشور

دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: هم‌اکنون3 هزار و500 نمایشگاه دستاوردها‌ی انقلاب اسلامی در سراسر کشور با هدف تبلیغ و انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی در حال برگزاری است که تا پانزده اسفندماه ادامه دارد. نکته مهم اجرای این نمایشگاه این است که با تکیه بر خود دانش‌آموزان مدارس و همکاری اولیا و کادر آموزشی است.

فعالیت بیش از هزار مدرسه آموزش از راه دور در کشور

شاهمرادی مدیر مدارس آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش گفت‌: مدارس آموزش از راه دور در سال 1383با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی شروع به کار کرد و در طی 11 سال میانگین سالی 200 هزار نفر از خدمات این مدارس بهره مند شدند. در هزار و 703 واحد آموزشی تاکنون 180 هزار دانش آموز در دوره متوسطه اول و دوم تحت پوشش قرار گرفتند‌.

فرصتی برای توجه به بعد کارآفرینی در جشنواره قلم

شاه مرادی مدیر مدارس آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش گفت: جشنواره قلم که ویژه مدارس آموزش از راه دور است اهداف متعددی را به دنبال دارد که از جمله این اهداف می توان به توسعه خلاقیت و نوآوری و در حقیقت توجه به بعد کارآفرینی‌، ایجاد فرصت‌های برابر برای همه دانش آموزان‌، ارتقای سطح کیفی فعالیت‌ها، ایجاد روحیه نشاط و فرهنگی و تشویق و ترغیب مخاطبین به طرح‌ها و ایده‌های نو اشاره کرد.

انتهای پیام/

- - , .

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 73 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:57

وی افزود : در واقع جمع کل بودجه خدمات رفاهی از 25 میلیارد تومان به حدود 18 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.بنابراین سال 95 برای بخش رفاهی دانشگاه سال سختی است و امیدواریم دانشگاه چاره ای اتخاذ کند و تخصیص بودجه از منابع دیگر صورت بگیرد.

وی به این سوال که تاکنون چند درصد بودجه در نظر گرفته شده برای خدمات رفاهی دانشگاه تهران درسال 94 تخصیص یافته است،پاسخ داد: تاکنون 40 درصد بودجه سال 94 تخصیص یافته و دو الی سه ماه است که قول دادند 17 تا 18 درصد دیگر بودجه را تخصیص دهند تا بتوانیم در سال جدید اقدامات مورد نظر را انجام دهیم.

به نژاد در پایان گفت : هنوز پیگیر این موضوع هستیم و در حال حاضر صندوق خدمات رفاهی دانشگاه تهران خالی است.

انتهای پیام/

- - , .

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 54 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:57

به گزارش حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حاشیه طرح نورآوران سلامت دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی کشور با حضور در مرکز نورآوران سلامت روستای ابوشانک توابع آبادان طی بازدید از این مرکز پزشکی با استقبال فراوان اهالی این دیار قرار گرفته و با ذوق و شوق دو چندان به اتاق عمل جراحی رفته و بعد از معاینه بیماران چشمی اقدام به عمل جراحی کرد.

در این منطقه تعداد 5 هزار و 718 نفر که دچار مشکلات چشمی بوده با مراجعه به این مرکز درمانشان تکمیل شده است و پزشکان متعهد و معتقد مرکز نورآوران سلامت بعد از ویزیت و عمل جراحی تا پایان دوران نقاهت بیمار افراد را همراهی می‌کنند و این مراحل تا بهبودی کامل بیماران صورت می‌گیرد.

قاضی زاده هاشمی پس از معاینه چشم بیماران، آنانی را که نیازمند جراحی بودند روانه اتاق عمل کرد و به جراحی چشم آنان پرداخت تا از آسیب های بیشتر بیماری جلوگیری کند و تا کنون12 جراحی چشم در این منطقه انجام داده است.

مردم اهالی این منطقه صبحگاه با حضور در این مرکز آمده و با معاینه اولیه این عزیزان به وسیله پزشکان متخصص این مرکز پرونده درمانی‌شان کامل می‌شود.

بر اساس این گزارش در این دیار تعداد 2 هزار و 720 نفر به مشکلات دهان و دندانشان رسیدگی شد و همه مراحل درمان تحت پزشکان متعهد این مرکز به خوبی انجام شد و این بیماران رضایت قلبی واقعی از عملکرد و اخلاق پزشکان نورآوران سلامت ابراز داشتند.

در مرکز نورآوران سلامت ابوشانک 280 عمل جراحی انجام شده است و 180 نفر با تکمیل پرونده پزشکی‌شان در نوبت عمل قرار دارند.

در منطقه روستای ابوشانک توابع آبادان در حدود 5 هزار و 800 نفر هنوز معاینه نشده و پرونده پزشکی‌شان تشکیل نشده است.

شایان ذکر است در هنگام ورود وزیر به این مرکز مردم بسیاری از اهالی این روستا و همچنین مناطق دیگر استقبال بسیار چشمگیری از وزیر داشته و از خدمات بسیار ارزشمند ایشان تجلیل و تشکر ویژه‌ای کردند.

طی صحبتی که با بیماران این مرکز انجام شد این عزیزان این مطلب را به فراوانی ذکر می‌کردند که اگر پزشکان نورآوران سلامت نبودند ما شاید رنگ پزشک متخصص را ندیده و چشم‌مان را عمل جراحی نمی‌کردیم.

در این مرکز پزشکان متخصصی از سراسر کشور به دور هم جمع شدند و آن چیزی که سبب قوت قلب پزشکان بوده دعای خیر افراد بیمار است و به قول خود پزشکان این کار یک کار ارزشی است و تا آخر عمر باقیات و صالحات برای ما می‌گذارد و به همین خاطر خانواده‌های این پزشکان با خوشحالی و آغوش باز از این مسئله استقبال می‌کنند.

انتهای پیام/

- - , .

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 61 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 14:45

براساس تحقیقات انجمن علوم آمریکا، جایگاه استفاده از زبان در مغز تحت تأثیر این عملکرد قرار گرفته و سلول‌های نو با سرعت بیشتری رشد می‌کنند و همچنین دستور زبان سبب می‌شود پردازش اطلاعات در مغز به نحو بهتری صورت می‌پذیرد.

محققان می‌گویند صدا یک اثر بسیار مثبت در افراد ایجاد می‌کند و صحبت کردن افراد به زبان‌های مختلف رقابتی را بین سلول‌های مغزی درست می‌کند که این سبب دیر پیر شدن مغز می‌شود.در اثر تکلم افراد به زبان‌های مختلف شبکه‌های عصبی شکل منظم‌تری به خود می‌گیرد.

به گفته محققان برای کنترل زبان افراد به طور مداوم مغز به خوبی کلمه و اصوات صحیح را تشخیص داده و از واکنش در مقابل صداهای مشابه جلوگیری می‌کند.

گفتنی است در هنگام تکلم افراد به زبان دوم مغز پازل گمشده خود را پیدا کرده و کارکرد قشر خاکستری آن به طور بهتری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

- - , .

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 108 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 13:39

به گزارش حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حاشیه طرح نورآوران سلامت دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی کشور با حضور در مرکز نورآوران سلامت روستای ابوشانک توابع آبادان طی بازدید از این مرکز پزشکی با استقبال فراوان اهالی این دیار قرار گرفته و با ذوق و شوق دو چندان به اتاق عمل جراحی رفته و بعد از معاینه بیماران چشمی اقدام به عمل جراحی کرد.

در این منطقه تعداد 5 هزار و 718 نفر که دچار مشکلات چشمی بوده با مراجعه به این مرکز درمانشان تکمیل شده است و پزشکان متعهد و معتقد مرکز نورآوران سلامت بعد از ویزیت و عمل جراحی تا پایان دوران نقاهت بیمار افراد را همراهی می‌کنند و این مراحل تا بهبودی کامل بیماران صورت می‌گیرد.

قاضی زاده هاشمی پس از معاینه چشم بیماران، آنانی را که نیازمند جراحی بودند روانه اتاق عمل کرد و به جراحی چشم آنان پرداخت تا از آسیب های بیشتر بیماری جلوگیری کند و تا کنون12 جراحی چشم در این منطقه انجام داده است.

مردم اهالی این منطقه صبحگاه با حضور در این مرکز آمده و با معاینه اولیه این عزیزان به وسیله پزشکان متخصص این مرکز پرونده درمانی‌شان کامل می‌شود.

بر اساس این گزارش در این دیار تعداد 2 هزار و 720 نفر به مشکلات دهان و دندانشان رسیدگی شد و همه مراحل درمان تحت پزشکان متعهد این مرکز به خوبی انجام شد و این بیماران رضایت قلبی واقعی از عملکرد و اخلاق پزشکان نورآوران سلامت ابراز داشتند.

در مرکز نورآوران سلامت ابوشانک 280 عمل جراحی انجام شده است و 180 نفر با تکمیل پرونده پزشکی‌شان در نوبت عمل قرار دارند.

در منطقه روستای ابوشانک توابع آبادان در حدود 5 هزار و 800 نفر هنوز معاینه نشده و پرونده پزشکی‌شان تشکیل نشده است.

شایان ذکر است در هنگام ورود وزیر به این مرکز مردم بسیاری از اهالی این روستا و همچنین مناطق دیگر استقبال بسیار چشمگیری از وزیر داشته و از خدمات بسیار ارزشمند ایشان تجلیل و تشکر ویژه‌ای کردند.

طی صحبتی که با بیماران این مرکز انجام شد این عزیزان این مطلب را به فراوانی ذکر می‌کردند که اگر پزشکان نورآوران سلامت نبودند ما شاید رنگ پزشک متخصص را ندیده و چشم‌مان را عمل جراحی نمی‌کردیم.

در این مرکز پزشکان متخصصی از سراسر کشور به دور هم جمع شدند و آن چیزی که سبب قوت قلب پزشکان بوده دعای خیر افراد بیمار است و به قول خود پزشکان این کار یک کار ارزشی است و تا آخر عمر باقیات و صالحات برای ما می‌گذارد و به همین خاطر خانواده‌های این پزشکان با خوشحالی و آغوش باز از این مسئله استقبال می‌کنند.

انتهای پیام/

- - , .

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 84 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 13:39

به گزارش حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر شما از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می‌دهید بیشتر ساعات روز را روبه‌روی تلویزیون یا رایانه دراز بکشید و فعالیت بدنیتان کم است باید به شما هشدار دهیم اگر می‌خواهید مغزتان جمع و کوچک نشود سریعا این کار خود را کنار بگذارید.

به دست آوردن تناسب فیزیکی و حفظ آن آسان نیست اما می‌تواند به راحتی بر سلامتی عمومی بدن و مغز تاثیر بگذارد و مغز را کوچک کند به همین دلیل باید برای رسیدن به آن تلاش کرد.

تحقیقی که در دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون در ماساچوست انجام شد بین میزان تناسب بدنی افراد و حجم مغز آن‌ها رابطه‌ای را یافت. افرادی که در سنین جوانی تناسب اندام ندارند، در سنین میانسالی یعنی حدود 20 سال بعد مغزشان کوچک‌تر می‌شود و مغزشان نسبت به افرادی که در سنین جوانی تناسب فیزیکی داشتند کمتر توسعه می‌یابد.

فعال بودن و افزایش فعالیت فیزیکی فواید بسیاری برای بدن دارد و بسیاری از بیماری‌ها همچون مشکلات قلبی عروقی، دیابت، چاقی، فشار خون بالا، حمله‌ قلبی یا مغزی و کلسترول بالا را می‌تواند درمان یا حداقل مهار کند. علاوه بر این، تنبل نبودن می‌تواند کیفیت خواب را افزایش دهد و از ابتلا به سرطان به شدت پیشگیری کند.

این مطالعه‌ جدید فواید دیگری را به فوایدی تنبل نبودن افزوده است و آن حفظ اندازه و حجم مغز در دوران میانسالی و بعد از آن است. نتایج این تحقیق که بر روی 1583 فرد 40 ساله انجام شد نشان داد تناسب اندام علاوه بر این که طول عمر را افزایش می‌دهد، از جمع و کوچک شدن مغز در سال‌های بعدی زندگی افراد جلوگیری می‌کند.

این تحقیق نشان داد به اندازه هر 8 واحد کاهش فعالیت بدنی و تناسب اندام، مغز افراد به اندازه 2 سال بیشتر پیر و کوچک می‌شود. در واقع این تحقیق به این نکته اشاره دارد که ورزش نکرن و از دست دادن تناسب اندام می‌تواند روند پیر شدن مغز افراد را افزایش دهد.

منبع: MedicalNewsToday

انتهای پیام//

- - , .

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 70 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 12:25

ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه علامه ثابت ماند- تحصیل 16هزار دانشجو در دانشگاه علامه طباطبایی

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه 16 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، گفت: ظرفیت پذیرش دانشجوی این دانشگاه در سال آینده نسبت به سال ۹۴ فعلا تغییری نمی کند.  

حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در گفت وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: درحال حاضر این دانشگاه دارای ۱۶ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی است و از این رو برنامه ای برای افزایش ظرفیت پذیرش این دانشگاه در سال آینده نداریم.

وی افزود: در ابتدای حضور مدیریت جدید در این دانشگاه محدود سازی کلی برای ظرفیت های این دانشگاه صورت گرفت بنابراین برنامه ای برای افزایش ظرفیت پذیرش نخواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: طی چند سال آینده ظرفیت پذیرش دانشجو این دانشگاه می ماند و فعلا تغییری در آن ایجاد نمی شود.

وی در پایان اظهار کرد : بنابراین ظرفیت پذیرش در مقاطع مختلف این دانشگاه برای سال ۹۵ مطابق سال ۹۴ است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط با   :

                                       

دانشگاه , آینده , این , بیان , تحصیل , ثابت , دانشجو , دانشجوی , دانشگاه علامه , در , سال , طباطبایی , ظرفیت , علامه , علامه طباطبایی , مشغول , نسبت , نمی , هزار , پذیرش ,

- - , .

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 83 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 11:22

به گزارش حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ذات آدمی است،شیشه ی سلامتی زمانی رخ می نماید که گوشه اش لب پر شود. گوشی که زیر و بم ها را می شنود و چشمی که ریزترین ها را می بیند ،فقط جزئی از نعمت هایی هستند که حسی که از نداشتنشان به آدمی دست می دهد ،از حال داشتنشان قوی تر است.

وای به حال روزی که چشممان گرد هوا را نبیند و گوشمان پچ پچی را نشنود. عینک تجویزی به پروپایمان نمی پیچد اما استفاده از سمعکی که قرار است دقت گوشمان را بالا ببرد، دل چرکینمان می کند. اما چاره ای جز کنار آمدن با این جسم کوچک را نداریم. نشنیدن صحبت های اطرافیان و هم کلام نشدن با دوست و آشنا گوشه گیرمان می کند.

عواملی که دست به دست هم می دهند تا سمعک با گوش یک سالمند همراهی نکند با عواملی که کودک و نوجوان را از استفاده از آن دلسرد می کند، متفاوت است. کیفیت پایین سمعک ها و یا به بیانی دیگر قیمت بالای سمعک های با کیفیت سدی بر سر راه مصرف کنندگان سالمند این وسیله به حساب می آید. از طرفی نمایان بودن سمعک ها و به عبارت دیگر قیمت بالای سمعک های کوچک ،جوانان را از این وسیله دل زده می کند.

خرید به زور تخفیف

سالهای سال است تولید کنندگان خلاق این حوزه در پی کمتر دیده شدن سمعک ها، محصولات خود را با دخالت دادن فناوری های نوظهور، توسعه دادند تا ناشنوایان و کم شنوایان ابایی از وجود این یار کمکی در گوش نداشته باشند.

نیلوفر یکی از کم شنوایانی است که به علت وارد شدن ضربه به گوش سمت راست ،از سمعک استفاده می کند:من ازسال اول دبیرستان ازنوع سمعک پشت گوشی استفاده می کردم. نمیشه گفت خوب بود ولی ازهیچی بهتربود و البته بازهم مشکل شنوایی داشتم.

وقتی وارد دانشگاه شدم ازیک نوع سمعک هوشمند استفاده کردم چون اندازه ی سمعک قبلی به نسبت بزرگ بود و این اعتماد به نفس من را کاهش می داد.البته هزینه ی این نوع سمعک تا حدی سرسام آور بود و به زورتخفیف موفق به خرید آن شدیم.

رضا می گوید: سمعکی که من الان استفاده می کنم ،ازکشورالمان تهیه شده به همین خاطر هزینه ی بالایی داشت. اما با این وجود من ازاین سمعک خیلی خیلی راضی هستم و مشکل گفتاریم بهترشده مانند اطرافیانم  می توانم صحبت کنم .قبلا که من ازسمعکای قدیمی استفاده می کردم، در حرفه ی لب خوانی زبانزد بودم.

برای شنیدن ،هزینه های نجومی بپردازید

خسرو گورابی رییس انجمن شنوایی شناسان ایران می گوید: بسیاری از افراد جامعه ی ما به سمعک نیاز دارند اما توانایی استفاده از آن را ندارند. علت اصلی این موضوع هزینه های گزافی است که برای دریافت خدمات باید پرداخت شود.

به ساختمان پزشکانی واقع در خیابان ولیعصر بالاتر از پارک ساعی مراجعه کردیم تا از قیمت های سمعک ها با تکنولوژی های متفاوت مطلغ شویم.فروشنده تفاوت قیمت سمعک ها را در اندازه ی آنها ندانست و گفت: مهمترین عامل در تعیین قیمت سمعک ها کیفیت صدا و تکنولوژی آنهاست.

سمعک های آنالوگ، قابل برنامه ریزی،نیمه دیجیتال، دیجیتال، هوشمند و هوشمند وایرلس قیمت هایی از 400 هزار تومان تا حداقل 2 میلیون تومان را رقم می زنند البته به گفته ی فروشنده برند خاصی از سمعک های هوشمند قیمتی تا حدود 9 میلیون و 600 هزار تومان دارند.

حمایت های دست و پا شکسته روحشان را می خراشد

فرزام جنابی رییس کارگروه جامعه شنوایی شناسی کشور از شونه خالی کردن بیمه ها در تعریف تعرفه های پرداخت هزینه ی سمعک ابراز تاسف می کند و ادامه می دهد: بیمه ها باید بپذیرند که فردی که سالها در این کشور زحمت کشیده است، نیاز به حمایتهایی دارد.

گورابی نیز تصریح می کند: این عدم حمایت ها و یا حمایت های دست و پا شکسته باعث می شود سالمندان ما، که قسمت اعظم کم شنوایان و ناشنوایان را تشکیل می دهند، پس از مدتی گوشه گیر شوند و به افسردگی مبتلا شوند. افراد بازنشسته ی زیادی داریم که به علت نبود توان مالی به این مشکل دچار شده اند.

توانگیری خدمات توانبخشی

اما سالمندان یک طرف قضیه هستند و بخش دیگر جامعه ی ناشنوایان و کم شنوایان را کودکان و جوانان تشکیل می دهند.کودکان با کاهش شنوایی حسی -عصبی اصوات را به گونه ای متفاوت از کودکان سالم می شنوند. در اینگونه کودکان حروف، صداها و کلمات با اصوات دیگری که تا حد زیادی مشابه یکدیگر و غیر قابل تشخیص هستند دریافت می شوند و کودک مبتلا ناچاراً می بایستی با اتکا به همان اصوات محدود که می تواند بشنود گفتار را درک می نماید و چون در چنین حالتی درک حروف مشکل است درک گفتار نیز به سختی صورت می گیرد.از همین رو کودکان نیاز به گذراندن دوره ی آموزشی در توانبخشی ها دارند.

گورابی تحت پوشش بیمه نبودن خدمات توانبخشی را بخش لنگ دیگری می خواند و می افزود: به طور مثال کودکی 6 ماهه که کم شنوا یا ناشنواست، علاوه بر نیاز به سمعک، می بایست به مدت 2 سال به طور مستمر از خدمات توانبخشی استفاده کند. این در حالی است که مسئولین معتقدند بیمار به غیر از درد بیماری نباید درگیر درد درمان باشد.

سمعک دست دوم نخرید

در برخی موارد به علت نبود توان مالی، افراد اقدام به خرید سمعک دست دوم می کنند. لازم به ذکر است سمعک می بایست برای هر فرد قالب گیری و ساخته شود.پس نمی توان از سمعک فرد دیگری استفاده کرد.

گورابی تاکید می کند: سمعک به تجویز، ارزیابی ساخت و کنترل دوره ای نیاز دارد و اگر غیر از این باشد، نباید مورد استفاده قرار بگیرد. متاسفانه افراد زیادی در جامعه هستند که سمعک های دست دوم را انتخاب می کنند. اما اگر فردی  از سمعک تجویزی ناراضی است، مقصر ماهستیم که در امر تجویز کوتاهی کرده ایم.

جنابی جامعه شنوایی شناسی کشور را یک بازوی نظارتی در وزارت بهداشت می داند و خدمت رسانی بی چون و چرا به مردم را از وظایف این گروه معرفی می کند.

گوشمان را بگیریم و برای لحظاتی نشنویم، صدای هنرپیشه هایی که در سریال مورد علاقه مان بازی می کنند،صدای مادرمان را، همسر و فرزندانمان را، گفت و گوهای یک دورهمی خانوادگی را.این کمبود روح و روانمان را مشوش می کند.این تشویش نیاز به پشت گرمی دارد تا آرام بگیرد.

گزارش از یاسمن قاسمی 

انتهای پیام/

- - , .

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 77 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 11:22

وی بیان کرد: به طور معمول سن بروز اختلافات روحی و رفتاری بین دختران و پسرا ن 3 تا 7 سالگی است که می توان این تضاد ها را در نحوه ی انتخاب لوازم و اسباب بازی و لباسهایشان  مشاهده  کرد.

دکتر قهاری اظهار کرد: پدر ومادر الگوی اصلی فرزندان خود هستند به گونه ای که  اگر مادری محبت لازم را به دختر خود داشته باشد دختر شبیه مادر می شود ولی اگر مادر به خوبی  قادر به ایفای نقش خود نباشد در آینده دختر با مشکلات زیادی روبرو می شود.

وی در خصوص خانواده هایی که از جنسیت فرزند خود راضی نیستند، افزود: برخی از  والدین به دلایل متعددی از جنسیت فرزند خود ناراضی هستند که این موضوع باعث می شود لوازم ، لباس و حتی اسم فرزند خود را طبق میل خود تعیین کنند، در صورتی که به طور حتم فرزندان آنها باید اسباب بازی ها ولباس های متناسب با جنسیت خود داشته باشند در غیر این صورت به مرور زمان دچار احساس سر خوردگی وکاهش اعتماد به نفس می شوند.

پدر یا مادری که به هر قیمتی می خواهد فرزندش نمونه کپی شده او باشد هم می تواند کودکش را در مراحل هویت یابی جنسی دچار مشکل کند. وقتی شما به عنوان یک پدر دست دخترتان آچار و پیچ گوشتی می دهید و از او می خواهید به جای عروسک بازی با همسالانش راه و رسم برآمدن از پس همه کارهای خانه را یاد بگیرد یا وقتی به عنوان یک مادر همراه با پسر کوچولوی تان کوبلن می دوزید، فرزندتان را درگیر نقش های جنستی خود می کنید. گذشته از تلاش برای شبیه کردن کودک غیر هم جنس تان به خود، گاهی هم به خاطر ناکامی هایی که در تعیین جنسیت فرزند با آن روبه رو شده اید، ممکن است مسیر را اشتباه بروید.

گاهی والدین به خاطر انتظاری که قبل از تولد فرزندشان نسبت به جنسیت او داشته اند، دچار چنین اشتباهاتی می شوند. پدری که همیشه آرزوی پسردار شدن داشته، ممکن است حتی با گذشت سال ها هم نتواند دختردار شدنش را بپذیرد و به همین دلیل همه رفتارهایی که فکر می کرده با فرزند پسر می تواند داشته باشد را در مقابل دخترش انجام دهد. چنین پدری احتمالا از اینکه به دیگران بگوید «دخترم مرد خانه است!» هم احساس غرور خواهد کرد، اما واقعیت این است که این موضوع در سال های آینده دخترش را با مشکلات فراوانی روبه رو خواهد کرد. اما چنین پدری فراموش می کند که نمی توانید خلأ نداشتن پسر را با پسرانه تربیت کردن دخترش جبران کند.

دکتر قهاری در خصوص تربیت مناسب والدین برای فرزندان خود، خاطرنشان کرد: در فضای خانواده هم فکری والدین با فرزندان از  اهمیت ویژه ا ی برخوردار است علاوه براین نقشی که والدین در مسائل خانه به فرزند خود می دهند،  احترام به شخصیت فرزند، صبور بودن در تربیت فرزند و تشویق رفتارهای مثبت بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

- - , .

پزشک سرای بلاگ...
ما را در سایت پزشک سرای بلاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان pdsp بازدید : 68 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 11:22